Sommarfest på Sandbäcken 2005

Premiärspelning för FESTIS bandet

Fredagen den 17 juni var det fest vid Sandbäcken och det var Festis som hade anordnat den. Festen började vid 18 tiden och det första som hände när vi kom dit var att man fick mingla runt lite och träffa vänner och bekanta. Till det fick vi lite tilltugg och cider och man kunde även köpa lotter om man ville. Man kunde även gå en tipspromenad  inne i huset för vädergudarna var inte riktigt med oss.

Efter en stund så fick vi sätta oss ner vid olika bord och det blev dragning av lotterna, med fina priser och prisutdelning från tipspromenaden. Vid det här laget kurrade det rejält i magen och det doftade så gott av det grillade köttet och korven som låg där ute på grillen. Efter utdelningen så var det dags att äta och jag hade sådan tur för vid det bordet som jag och mina vänner satt fick börja att ta för oss av allt det goda. det smakade utsökt och jag blev både mätt och belåten. Det fanns även kaffe med dopp för den som önskade sig det.
 
Vid nio tiden var det dags för kvällens höjdpunkt. Det var nämligen då det var dags för "Festis-bandet " att göra sin första spelning och jag tycker att de gjorde ett mycket bra framträdande. Det var så roligt för de spelade låtar man kände igen och så kunde man sjunga med om man ville. jag tycker också att deras egen låt som de avslutade spelningen med var jättebra. Karaokemaskinen var också på plats och jag gick upp på scenen och sjöng två gånger.

Det var den trevligaste kväll jag haft på mycket länge och det var så roligt att träffa mina vänner och bekanta igen. Jag vill passa på att rikta ett stort och innerligt tack till er alla som har varit inblandade i att skapa en sådan trevlig och minnesrik kväll för mig. Ni har varit helt fantastiska!
 
var _rsCI="aller-spray-se"; var _rsCG="0"; var _rsDN="//secure-dk.imrworldwide.com/"; var _rsCC=0; Text: Susanne Persson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0