Jag tycker att det var mycket intressant att lyssna på honom och han hade humor och drev med sig själv ibland, det tyckte jag var roligt samtidigt som det låg allvar bakom det han sa och han tog bland annat upp hur viktigt det är med kärlek och vänskap för att man ska bli att må bättre igen istället för att sysselsättning ska vara det viktigaste för återhämtning. Irja tyckte att det var det viktigaste Alain Topor pratade om var just detta med Kärlek och jag håller med henne fullständigt. Annika tyckte att det var viktigt det Alain sa att individen ska finna en mening med sitt liv. Under pausen gick jag och Vasti fram med information om Festis och han tyckte att det var bra att vi hade som en utav punkterna att ha roligt så det använde han sig av när han pratade efter pausen. Sen är det viktigt att när man mår dåligt att man får rätt stöd från början och att man sedan får uppföljning. Jag var jättenöjd efteråt och det tror jag att de andra också som var där var. Vill ni veta mer så kan ni låna en bok som heter"Vad hjälper? Vägar till återhämtning från svåra psykiska problem"
Av Susanne Persson

0